Toiminta

TalousVihreät toimii foorumina Vihreiden jäsenille, joita kiinnostavat talous- ja/tai yrittäjyysasiat. Yhdistys tekee aloitteita ja kannanottoja sekä järjestää keskustelu-, koulutus- ja kulttuuritilaisuuksia. Yhdistyksen tavoitteena on olla arvostettu ja kysytty yhteistyötaho puolueen sisällä sekä sidosryhmäyhteistyössä puolueen ulkopuolella.

Yhdistyksessä on kaksi jaostoa yleisempi Kestävän talouspolitiikan seura ja yrittäjyysteemoihin keskittyvä Vihreät Yrittäjät jaosto. Kaikki jäsenet ovat tervetulleita kaikkien jaostojen toimintaan ilman erillistä ilmoittautumista.

Vihreiden talousaiheisia ohjelmia ja linjauksia

Vihreiden poliittinen tavoiteohjelma 2019-2023  -Työtä ja toimeentuloa vihreästä taloudesta

Talouden ja työllisyyden tiekartta 2019- 2023

Vihreät ohjelmat ja linjapaperit

Muutosehdotusten käsittely puolueessa

Kestävän talouspolitiikan seura

Kestävän talouspolitiikan seura (KTS) on suunnattu kaikille talouspolitiikasta tai julkisesta taloudesta kiinnostuneille. He saattavat työssään olla näiden kanssa tekemisissä, tai sitten teemat muutoin tuntuvat omilta. Aihepiirejä ovat niin kansantalous ja taloustiede kuin verotus, yritystuet ja elinkeinopolitiikka. Talouden kestävyys esimerkiksi kiertotalouden avulla on luonnollisesti keskiössä.

Vihreät Yrittäjät – reilumpaa yrittäjyyttä

Vihreät Yrittäjät (Yrvi) on niin itsensätyöllistäjille, pienyrittäjille kuin työnantajayrittäjillekin. Jaosto ajaa kannustavaa, kannattavaa sekä reilua yrittäjyyttä ja työelämää. Tuomme esiin näitä näkökulmia niin puolueessa kuin sen ulkopuolellakin. Seuraamme yrittäjyyden muuttuvaa kenttää, vaikutamme päätöksentekoon ja  pidämme yhteyttä muihin yrittäjäjärjestöihin –  aina vihreistä arvoista käsin.

Kiinnostuitko? Lisätietoa: sakari.kouti@talousvihreat.fi tai maria.korpisalo@talousvihreat.fi.